o Jordi Adell
o Adell J. (en prensa). Tendencias en educación en la sociedad de las tecnologias de la información. En M. Area (Coord.): Educar en la societat de la informació. Bilbao: Descleé de Bower.
o Pau Zaragozá Ripoll
o Noves tecnologies aplicades a l’educació. (2n de Magisteri d'Educació Física)
Objectius del text:
> Donar a conèixer la magnitud del creixement de les noves tecnologies de la informació i comunicació.
> Donar a conèixer l'evolució, que arrossega l'historia, al voltant de les noves tecnologies de la informació i comunicació.
> Donar a conèixer d'importància que prenen les noves tecnologies en la societat, i particularment, en l'àmbit educatiu. Aplicacions i vies d'actuació a través d'aquestes noves tecnologies en l'educació.

Estructura del text:
> Introducció:
Explica breument, en l'historia recent, com ha evolucionat la tecnologia, i com ens afecta en les nostres vides, en el dia a dia. Exposa la situació actual de la tecnologia, la nostra relació amb ella.
> La evolució de les tecnologies de la informació i la comunicació:
Del llenguatge oral, primer gran descobriment de la comunicació, a l'escriptura. Aquesta, junt amb l'impremta, ha sigut el mitjà de comunicació més utilitzat durant la història per transmetre els coneixements. Fins que aparegueren els mitjans electrònics: telèfon, ràdio, televisió, etc.
> Les noves tecnologies de la informació i la comunicació:
Arriba Internet, la gran ret. Una ret que permet connectar a qualsevol persona, en qualsevol lloc, en qualsevol moment, amb la resta del planeta. Hui dia es un reflex de la gran estructura de comunicacions integrades que arribarà a ser en el futur.
> Algunes repercussions de les noves tecnologies:
La informació que hui en dia corre per el món, es molt més nombrosa que abans, s'han expandit tant la quantitat d'informació com la quantitat de fonts. Però no devem confondre informació amb coneixement. El nostre deure es seleccionar la informació rellevant.
> Cap a la societat del aprenentatge:
Van a ser necessaris canvis en la societat d'informació per tal de fer arribar a tot el món la nova informació. En l'àmbit educatiu ja s'estan portant a terme molts canvis per tal de formar persones capaces de buscar, seleccionar, processar i convertir aquesta informació en coneixement valuós. El professor adquireix el rol de guia en lloc de ensenyant,
> Corol·lari. Educar es una tasca centrada en el futur:
Les noves tecnologies estan canviant la nostra vida. La nova societat rebrà tanta informació, tant variada, que devem educar amb el fi d'aconseguir que tothom sàpiga navegar enmig d'aquestes informacions per trobar el coneixement.
Conclusió de l'autor:
La era de les comunicacions “ja es ací”. Les noves tecnologies estan canviant el món, canvien el concepte de informació, canvien el concepte d'aprenentatge, canvien el concepte d'educació. Per tant tenim el deure de preparar-nos, integrar-nos en aquest nou concepte d'educació. El sistema educatiu tal i com el coneixem té els dies contats, si es que s'adapta a les noves societats. Principalment, i a efectes immediats devem canviar el mode d'ensenyar les noves tecnologies, no podem limitar-nos a ensenyar a utilitzar el “Word” o el ”Internet Explorer”, simples aplicacions informàtiques. Sinó que devem transformar l'ensenyança a través de les noves tecnologies, de mateixa manera que les noves tecnologies transformen el món en el que vivim.

¿On son les noves tecnologies?
Anàlisi del text:
No fa falta molt per donar-se conter del que se'ns tira damunt. Resulta evident que la tecnologia ocupa cada volta més aspectes de la nostra vida. Deixant de banda els beneficis o inconvenients del progrés tecnològic, trobe molt interessant el avanç que suposa la nova expansió de les comunicacions i la informació. Els nous alumnes, ja siguen escolars, adolescents, universitaris, adults o vells, estan descobrint una nova dimensió de la informació, que ens permet expandir el nostre aprenentatge, trencant moltes barreres i impediments fins ara presents. No obstant, no podem oblidar que hui en dia, tan sols uns pocs privilegiats som els que disposem d'aquesta tecnologia, o d'aquest benefici. Es més fort aquest fet que rés, el que em fa plantejar-me si es just avançar d'aquesta manera mentre d'altres retrocedeixen. Sols espere de les noves tecnologies, de la nova possibilitat de comunicació, que serveixi també per a que ens donem conter d'aquest fet, i actuem en conseqüència.